اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بازسازی منازل سیل‌زده خراسان شمالی عقب‌تر از برنامه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با انتقاد از وضعیت بازسازی منازل سیل‌زده استان گفت: وضعیت فعلی از برنامه پیش‌بینی‌شده عقب‌تر بوده و این ناشی از عدم همکاری مردم منطقه و اهمال بنیاد مسکن است.

بازسازی منازل سیل‌زده خراسان شمالی عقب‌تر از برنامه است

به گزارش خبرنگار فارس از بجنورد جواد نظری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال با شروع سال ۹۸ بارش باران‌های سیل‌آسا شروع شد که خراسان شمالی جزو سه استان سیل‌خیز شناخته شد و خسارت‌های زیادی به آن وارد شد که با پیگیری‌های استاندار و مسئولین استان گزارش خسارت به مدیریت بحران و وزارت کشور اعلام شد و به استان بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار داده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: نزدیک به ۶۵۰۰ واحد مسکونی در استان بازسازی می‌شود که استان خراسان شمالی در کشور جزء استان‌های بالاتر از رکورد کشوری درزمینه بازسازی منازل روستایی سیل‌زده است.

وی افزود: درمجموع خسارت‌های واردشده به استان ۱۱ هزار و ۲۳۵ پرونده در سامانه سجاد ثبت شد که در بخش کشاورزی ۸ هزار و ۵۵۶ پرونده مورد تصویب قرار گرفت و ۲۱ میلیارد تومان خسارت اعلام شد که ۶ هزار و ۷۷۳ پرونده ابلاغ‌شده و تا الآن مبلغ ۸ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان بلاعوض پرداخت‌شده است.

نظری تصریح کرد: در خصوص پرونده تسهیلات کشاورزی ۴ هزار و ۲۷۶ پرونده داشتیم که به بانک‌ها معرفی شدند که هزار و ۱۵۲ پرونده توسط بانک‌ها معادل ۷ میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومان شده و این پرداخت‌ها در سطح استان ادامه خواهد داشت و مردم می‌توانند از این تسهیلات پنج درصدی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: درزمینه اعتبارات سیل ۹۸ در حوزه دستگاه‌های اجرایی مجموعاً ۲۴۹ میلیارد تومان مصوب شده و در حوزه‌های مختلف در اختیار استان قرارگرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی عنوان کرد: در سال ۹۸ تاکنون خسارات زیادی در حوزه‌های مختلف داشتیم و تا الآن ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت‌دیده‌ایم که بیشترین خسارات برای بارش و سیل فصل بهار بوده است.

وی اذعان کرد: برای مواقع ضروری به بعضی از نانوایی‌ها آرد ذخیره داده‌ایم که برچسب مدیریت بحران خواهد خورد تا در شرایط اضطرار به مردم نان دهند و استفاده از این آرد را تا مواقع ضروری ممنوع کرده‌ایم.

نظری با اشاره به زلزله‌خیز بودن استان خراسان شمالی گفت: تصمیم گرفته‌شده تا ۲ اتاق در فرمانداری برای مرکز لرزه‌نگاری داده شود تا مرکز لرزه‌نگاری به‌صورت رسمی در شهرستان افتتاح شود.

وی در انتها ضمن ابراز گلایه از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: بازسازی منازل سیل‌زده کند پیش می‌رود و از برنامه عقب است، همچنین راه و شهرسازی استان در زمان مدیریت سابق خود علی‌رغم خسارت ۵۵۰ میلیارد تومانی به راه‌های روستایی استان، فقط ۱۰ میلیارد تومان اعلام خسارت کرده بود که باعث عقب‌ماندگی دریافت اعتبارات در این بخش شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول